تایر پایلوت سوپر اسپرت (PSS) میشلن

خرید لاستیک

میشلن تایرهای مشهور پایلوت سوپر اسپورت (PSS) خود را با تایرهای جدید پایلوت اسپورت 4 S یا PS4S جایگزین کرده است.

این کار در حالی صورت گرفته که لاستیک PSS هنوز «جوان» و در تست‌های اخیر تایر‌های تابستانی ، سرآمد بوده است. ضمن اینکه باید گفت که این لاستیک یکی از بالانس‌ترین تایرهای تابستانی موجود در بازار است. ولی این موضوع را هم باید درنظر داشت که اگر میشلن راحت و آسوده، دست روی دست بگذارد و به امتیازهای مناسب PSS در تست‌ها دل‌خوش کند، مسلماً رقبا به کیفیت این تایر نزدیک می‌شوند و شاید برای حفظ موقعیت میشلن در بازار دیر شود.

PSS تایری است که می‌تواند شرایط سطح خیس را به اندازه مسیر خشک مدیریت کند. با این وجود، مطابق گفته میشلن، تایر PS4S که در آینده از راه خواهد رسید، سطح عملکرد لاستیک را در سطوح خشک و تر، در زمینه ترمزگیری فراتر می‌برد، زمان پیست بالاتری ایجاد کرده و دوام بیشتری نیز خواهد داشت. یک آزمایشگاه مستقل تست لاستیک، طول عمر PS4S را بیشتر از ۳۰ هزار مایل یا ۴۸ هزار کیلومتر تخمین زده است. به‌علاوه، این تایر دارای یک دیواره نرم شبیه به چیزی است که در «پایلوت اسپورت کاپ 2» دیده می‌شود؛ مشخصه‌ای که کمتر به ویژگی‌های پرفورمنس ارتباط پیدا می‌کند و بیشتر با لمس و به صورت ظاهری درک می‌شود.
این تایر جدید به احتمالاً توسط جمع زیادی از مدل‌های شاخص در بازار خودرو استفاده خواهد شد. اولین مدلی که در پاریس، با این تایرها خودنمایی می‌کرد، فراری GTC4 لوسو T بود و سپس نوبت به نسخه جدید پانامرا در یک مراسم جداگانه رسید. بنابراین باید انتظار داشت که PS4S به عنوان تجهیزات اصلی در محصولات خودروسازانی چون ب‌ام‌و، فورد و مرسدس-اِی‌ام‌جی نیز به کار رود.

البته در ابتدا، این گمان می‌رفت که تایر جدید تنها برای اروپا معرفی شده باشد؛ چرا که قبلاً نیز تایرهایی که میشلن در نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی کرده، از جمله «کراس‌کلایمیت پلاس» در کلاس تایرهای «قابل‌استفاده در تمام انواع آب‌وهوا» ی اروپایی قرار می‌گرفت. تایرهای قابل‌استفاده در تمام انواع آب‌وهوا یا “All-weather”، برخلاف تایرهای «تمام‌فصل»، دارای مقدار متنابهی از چسبندگی بر روی یخ و برف هستند که بیشتر در تایرهای مخصوص زمستان در ایالات متحده و کانادا دیده می‌شود. با این حال، ویژگی مشترک تایرهای تمام‌فصل و “All-weather” این است که در تمام زمان‌های سال می‌توان از آنها استفاده کرد.
تا ماه مارس سال آینده میلادی، خبری از PS4S در بازار امریکا نخواهد بود؛ تایری که در ابتدا در ۲۴ سایز مختلف برای چرخ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی عرضه می‌شود. این تایر قرار است که به صورت کامل، جای تایرهای آشنای سوپر اسپورت را بگیرد. میشلن احتمالاً باز هم به دنبال توسعه یک جایگزین در آینده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *